مقالات

لورا برک روان شناسی رشد و دیگر هیچ

لورابرک

لورا برک از جمله نویسنده هایی می باشد که در زمینه رشد فردی و اجتماعی فرزندان کمک بسیاری کرده است. اگر زمان کافی برای خواندن چندین کتاب روان شناسی را ندارید، کتاب دو جلدی روان شناسی رشد این نویسنده می تواند به شما کمک کند تا به هر آنچه نیاز دارید، دست پیدا کنید. همچنین می توانید برای خرید کتاب های روانشناسی رشد لورابرک کلیک کنید.

لورا برک یکی از استادهای برجسته در حوزه روان شناسی می باشد که در دانشگاه ایالتی ایلینویز مشغول به فعالیت بود. او بیشتر از 30 سال در رابطه با دهه های مختلف زندگی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس نموده است.

این نویسنده مدرک لیسانس خود را در زمینه روان شناسی و از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد. این نویسنده مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را نیز از دانشگاه شیکاگو و در حوزه های رشد کودک و همچنین روان شناسی تربیتی دریافت نموده است. از دیگر دانشگاه هایی که لورا در آنجا به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل بوده دانشگاه کرنل، استنفورد، استرالیای جنوبی و UCLA می باشد.

لورا برک یکی از سه فرزند سوفی لنتشنر است که توانست با بیماری سرطان مقابله کند و چند سال دیگر به زندگی خود ادامه دهد. او نامه ای برای لورا که در آستانه ازدواج قرار داشت نوشت، که او را ترغیب به تحصیل در حوزه روان شناسی و نوشتن این کتاب نمود.

زیرا زندگی سوفی می توانست مسائل مختلفی را در زندگی بشر مورد بررسی قرار دهد. تفاوت او با سایر افراد بیمار و چیزهایی که موجب شدند او چندین سال با وجود بیماری به زندگی خود ادامه دهد، از مهم ترین دلایلی بودند که لورا را ترغیب به تحصیل و تحقیق در این زمینه نمودند.

هدف لورا برک از نوشتن کتاب روان شناسی رشد

لورا برک زمانی که کتاب روان شناسی رشد از لقاح تا کودکی و نوجوانی تا پایان عمر را نوشت، سعی داشت به رشد خلاقیت کودکان بپردازد. سپس سعی نمود در رابطه با رشد بزرگسالی و تغییر در روند زندگی افراد در دوره های مختلف زندگی نیز تحقیق نماید.

این تحقیقات و بررسی نظریه های مختلفی که در این زمینه وجود داشتند، منجر به ساخت نظریه هایی در رابطه با رشد انسان شدند. لورا یک پژوهشگر بسیار معروف و شناخته شده در آمریکا نیز می باشد که بسیاری از روان شناسان به خوبی او را می شناسند.

او پژوهش های مختلفی در حوزه روان شناسی رشد انجام داده است. به همین دلیل اکثر روان شناسان آمریکایی زمانی که می خواهند در خصوص رشد انسان صحبت کنند از او و کتاب هایش نام می برند.

روان شناسی رشد لورا برک

سبک نگارش کتاب های روان شناسی رشد لورا برک نیز کاملا دلنشین است و خواننده به راحتی می تواند محتوای کتاب ها را درک نماید. به طور کلی هدف لورا از نوشتن این کتاب دو جلدی کمک به انسان ها برای رشد و توسعه انسانی آن ها می باشد.

ابتدا نظریه های مختلف در خصوص جنبه های رشد را مورد بررسی قرار می دهد. سپس سعی می کند راهکارهای کاربردی در خصوص رشد انسان در دوره های مختلف زندگی را بیان نماید.

به طور کلی کتاب روان شناسی رشد لورا برک به گونه ای می باشد که افراد در هر سنی می توانند آن را مطالعه نمایند. از طرفی لورا در این کتاب سعی کرده رشد اجتماعی، هیجانی و شناختی را در تمامی دوره های سنی به طور کامل بیان کند.

بنابراین مطالعه کتاب دو جلدی روان شناسی رشد “لقاح تا کودکی” و “نوجوانی تا پایان عمر” لورا می تواند یک مجموعه کامل برای رشد انسان ها محسوب شود.

فلسفه کتاب روان شناسی رشد از لقاح تا کودکی- نوجوانی تا پایان عمر

لورا برک زمانی که شروع به نوشتن کتاب دو جلدی روان شناسی رشد نمود، رویکرد اصلی خود را به عنوان یک فرد حرفه ای، مادر، معلم و پژوهشگر مشخص نمود. رویکرد او از 7 عنصر فلسفی شکل گرفته است که با کمک آن دانشجویان خود را از رشد انسان در تمامی عمر آگاه می نماید.

امروزه در ایران نیز از این کتاب دو جلدی برای تدریس روان شناسی استفاده می شود. لورا در این کتاب دو جلدی سعی دارد 7 دوره سنی انسان ها را به طور دقیق و تفکیک شده مورد بررسی قرار دهد. بنابراین به افراد کمک می کند تا در هر دوره سنی بتوانند برای رشد و توسعه انسانی خود تلاش کنند.

کتاب روان شناسی رشد لورا برک شامل 7 بخش مجزا می باشد. نوباوگی و نوپایی، اوایل کودکی، اواسط کودکی، نوجوانی، اوایل بزرگسالی، میانسالی و اواخر میانسالی 7 بخش تفکیک شده این کتاب می باشند.

کتاب روانشناسی رشد از لقاح تا کودکی لورا برک

هر فصل این کتاب به صورت تخصصی به رشد شناختی، اجتماعی، جسمانی و هیجانی انسان ها در همان دوره سنی می پردازد. به همین دلیل است که این کتاب دو جلدی کامل ترین منبع مطالعاتی برای رشد انسان ها در تمامی طول عمرشان می باشد.

نکته قابل توجه در رابطه با کتاب روان شناسی رشد لورا برک، بررسی نظریه های مختلف در زمینه مسائل روان شناسی تربیتی است. او علاوه بر نتایج تحقیقات خود، نظرات مختلف در این زمینه را نیز بیان نموده و سپس تفاوت میان این نظریه ها را مورد ارزیابی قرار داده است.

لورا به خوبی درک کرده بود که زندگی انسان ها در دوره های سنی مختلف، به طور مداوم با چالش های مختلفی مواجه می شود. به همین دلیل ایجاد احساس رضایت بیشتر در انسان ها و بهبود کیفیت زندگی آن ها، هدف اصلی او از نگارش این کتاب دو جلدی می باشد.

تاثیر کتاب های لورا برک در پرورش انسان

اگر بخواهیم تاثیرات کتاب روان شناسی رشد لورا برک را روی زندگی انسان ها مورد ارزیابی قرار دهیم، باید بگوییم که این نویسنده در کتاب های خود روش های جدیدی را برای توسعه انسانی معرفی نموده است. زیرا تمامی دوره های سنی افراد با دگرگونی های قابل توجهی روبرو هستند.

این دگرگونی ها منجر به بروز چالش های جدید و ناشناخته در زندگی انسان می شوند. بنابراین شناخت این چالش ها و همچنین رشد عقلانی و احساسی انسان ها برای مواجهه با این دگرگونی ها بسیار حائز اهمیت می باشد. لورا این موضوع را به خوبی درک نموده است. بنابراین سعی دارد به انسان ها کمک کند تا در صورت بروز این چالش ها بهترین تصمیمات را بگیرند.

کتاب روان شناسی رشد نوجوانی تا پایان عمر

شاید جالب باشد بدانید که لورا برک در رابطه با رفتارهای نوزادان در سنین 6 تا 8 ماهگی نیز صحبت کرده است. بسیاری از افراد فکر می کنند نوزادان در این سن هیچ چیزی را متوجه نمی شوند. بنابراین هنگام رفتار با آن ها نیازی به آگاهی و دانش خاصی نیست.

در صورتی که آن ها نیز در این سنین میل شدید به مراقبت و محبت دارند. شاید نتوانند این موضوع را به زبان بیاورند، اما تاثیرات آن را در سنین کودکی و نوجوانی به خوبی مشاهده خواهید نمود.

نکته قابل توجه در رابطه با کتاب های لورا برک توجه به نظریه های مختلف در رابطه با روانشناسی رشد است. بیان نظریه ها به دو دلیل بسیار ضروری می باشد.

1. بیان نظریه ها یک چهارچوب منظم در رابطه با مشاهدات و تحقیقات برای خوانندگان کتاب تعریف می کند. به همین دلیل آن ها می توانند مطالب را راحت تر درک کنند و بپذیرند.

2. نشان می دهند که تحقیقات کاملا واقعی هستند و تمامی اطلاعات درج شده در کتاب پایه علمی و اصولی دارند.

نکات قابل توجه در رابطه با کتاب های این نویسنده معروف

اگر بخواهیم توصیف کلی از مجموعه کتاب های روان شناسی رشد لورا برک داشته باشیم، باید به بررسی بخش های مختلف این کتاب ها بپردازیم. به طور کلی در این کتاب ها لورا سعی نموده عوامل تاثیرگذار بر رشد انسانی را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهد.

او در طول کتاب خوب به این موضوع پرداخته که عوامل ژنتیکی بیشتر روی رشد انسان ها تاثیر می گذارند یا عوامل محیطی. اطرافیان چقدر می توانند در زندگی انسان ها نقش داشته باشند. چگونه می توان با چالش های مختلف در دوره های سنی متفاوت روبرو شد و …

در کتاب های لورا برک رشد پیوسته و ناپیوسته انسان ها به طور کامل مورد بحث قرار گرفته است. به طور کلی با توجه به تحقیقات انجام شده توسط لورا، از نظر او رشد انسان در سنین لقاح تا کودکی به صورت پیوسته اتفاق می افتد. در صورتی که این رشد از سنین نوجوانی تا بزرگسالی کاملا ناپیوسته است.

او در طول دو کتاب خود سعی دارد این تفاوت ها و ظرفیت انسان ها در سنین مختلف را به بهترین نحو بیان کند. از طرفی نظریه ها بخش قابل توجهی از این کتاب ها را تشکیل داده اند. با توجه به این که نظریه ها با توجه به ارزش های فرهنگی و اعتقادی بیان می شوند، می توانند شکل مناسب تری به تحقیقات دهند. شاید به همین دلیل است که این کتاب دو جلدی لورا را می توان یک مجموعه کامل و موفق برای کمک به رشد انسان معرفی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید